Definició estils vectorials
En les capes vectorials tindrem l’opció de definir els estils de representació de les dades, una manera de simbolitzar les dades de les capes a través de marcadors, polígons, línies, cercles i imatges.
En una primera instància, caldrà definir el tipus d’element que es representarà:
Hi ha les opcions de marcador, línia, polígon, cercle o imatge. Cada tipus de geometria disposa de les seves opcions de representació. Les principals són les següents:
- Color de la icona: codi color HTML per definir el color de la icona interior en el marcador
- Color de la línia: codi color HTML per definir el color de la línia o línia exterior
- Gruix de la línia: valor numéric a partir de 0 per definir el gruix de la línia o línia exterior
- Opacitat de la línia: valor numèric decimal entre 0 i 1 per definir la transparència de la línia o línia exterior (0 totalment transparent, 1 totalment opac)
- Línia discontinua: per definir la línia o línia exterior de l’element de forma discontinua. Cal indicar les unitats a pintar i les unitats d’espai segons nomenclatura SVG separat per un espai, per exemple: “5 5” o “5 10 2” (Informació)
- Color del farciment: codi color HTML per definir el color del replè de l’element
- Opacitat del farciment: valor numèric decimal entre 0 i 1 per definir la transparència del replè de l’element (0 totalment transparent, 1 totalment opac)
- Radi del dibuix: radi del cercle en el tipus cercle. El radi serà proporcional al nivell de zoom.
Consulta totes les opcions en la documentació de referència.
Informació
Podem incoroporar el valor d’un camp en una propietat mitjançant la notació {nom del camp}
Marcador
Per dibuixar elements puntuals mitjançant una xinxeta o una imatge.
Xinxetes
Indicar Tipus d’icona coma a fa i escriure el nom de la icona en la propietat Icona
El geoportal accepta els noms d’icones des de les següents llibreries d’icones:
- Font awsome 5 (Només estan disponibles els gratuïts)
- Line awsome
- Material icons
Només cal indicar el nom de la icona i no el codi HTML, per exemple, en el cas del LineAwsome només cal indicar: las la-tagIcona (ex: las la-dog)
Imatge
Indicar Tipus d’icona coma a img i escriure la url de la imatge en la propietat Icona
Més endavant hi ha la resta d’opcions de simbologia com el color de la icona, color de la línia exterior, gruixos de línia, etc. Es tracta d’anar escollint colors i jugant amb les propietats de la simbologia. Aquestes propietats no s’apliquen en el cas d’una imatge.
Línia
Pel que fa a la simbologia de tipus línia, és molt més simple que l’anterior. Només hi ha les opcions de color de línia, gruix, opacitat i si es vol que la línia sigui discontinua.
Polígon
Exactament igual que l’estil de línia, només que en aquest cas apareix el camp de color de farciment, per la naturalesa de la seva geometria.
Cercle
També mateixes característiques que l’anterior, però en aquest cas s’hi afegeix la opció d’assignar un radi al cercle.
Imatge
En l’últim cas, les opcions són molt més bàsiques, ja que al tractar-se d’una imatge, no hi ha la possibilitat d’editar la seva simbologia. Només cal indicar la URL de la imatge en la opció Icona
Regles
Si es vol afegir una altra regla per tal de simbolitzar altres elements es fa click a Afegir una altra regla. Exemple representació definida mitjançant regles:
Aquí apareixen vàries opcions. La primera és l’ordre, o com s’ordenen les regles jeràrquicament.
També hi ha l’opció de comparar un camp de la taula d’atributs o valors de les dades de la capa a partir d’un comparador lògic fent que segons si un camp és igual o diferent, etc. se simbolitzi el marcador de la capa d’una manera o altra. La resta d’opcions són simples de simbolització iguals que comentades anteriorment.